کتاب بازاریابی گردشگری،نوشته دکتر بهرام رنجبریان(دانشگاه اصفهان)محمد زاهدی(دانشگاه پیام نور)، انتشارات چهارباغ
فصل اول: کلیات
بازاریابی،فلسفه بازاریابی،سابقه تاریخی بازاریابی،گرایشی های مختلف تجاری بنگاهها،بازاریابی خدمات،جایگاه بازاریابی در صنعت گردشگری،فرایند بازاریابی
فصل دوم: محیط بازاریابی
محیط بازاریابی و سطوح آن،متغیرهای درون صنعت،متغیرهای محیط نزدیک،متغیرهای محیط کلان
فصل سوم: رفتار مصرف کننده
مدلهای رفتار مصرف کننده،انگیزه های سفر،مدل های تصمیم گیری،ویژگی های محصولات صنعت گردشگری،فرایند تصمیم گیری گردشگران
فصل چهارم: سیستم اطلاعات بازاریابی
سیستم اطلاعات بازاریابی چیست،اطلاعات بازاریابی را از کجا و به چه ترتیب جمع آوری می کنیم،مفهوم تحقیقات بازاریابی،ملاحظات اخلاقی در تحقیقات بازاریابی
فصل پنجم: بخش بندی بازار
معیارهای بخش بندی بازار،متغیرهای بخش بندی بازار،تصمیم گیری در مورد چگونگی بخش بندی بازار،استراتژی های بخش بندی بازار،تعیین موضع در بازار هدف
فصل ششم: برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی
فرایند برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی،ابزارهای برنامه ریزی استراتژیک
فصل هفتم: محصول
عرضه محصولات جدید،انتخاب نام و علامت تجاری،راهبردهای تعیین نام و علامت تجاری
فصل هشتم: قیمت
عوامل موثر بر تعیین قیمت،روش های قیمت گذاری،استراتژی های قیمت گذاری
فصل نهم: مکان
کانال توزیع چیست،مدیریت کانال توزیع،نظام بازاریابی عمودی،ائتلاف،انتخاب کانال توزیع،مکان استقرار
فصل دهم: ترویج
ارتباطات منسجم در بازاریابی، روشهای ترویج محصول، فرایند ارتباطات در بازاریابی، راهبردهای ترویج، هزینه ها و مخارج ترویج، تعیین آمیخته ترویج،
فصل یازدهم: ابزارهای ترویج
تبلیغات، طراحی بروشورهای تبلیغاتی گردشگری، پیشبرد فروش، مدیریت راهبردی پیشبرد فروش، اشتهار و روابط عمومی، فروش حضوری
فصل دوازدهم: عناصر خاص آمیخته بازاریابی خدمات
مردم، فرآیند، جنبه های ظاهری سازمان
فصل سیزدهم: بازاریابی مقاصد گردشگری
جاذبه های گردشگری در مقاصد، مقاصد به عنوان محصول گردشگری، سازمان مدیریت مقصد، تعیین موضع مقصد در بازار، تعیین شناسه برای مقصد، آمیخته بازاریابی برای مقاصد
فصل چهاردهم: بازاریابی رستوران
تجزیه و تحلیل محیط بازار، مشتریان، آمیخته بازاریابی
منبع: سامانه تبلیغاتی آگهی 118