-
سایت پرترافیک با کلمات کلیدی مناسب
یکشنبه 17 بهمنماه سال 1389 08:57
همان طور که همه می دانیم، اکثر مردم از موتورهای جستجو استفاده می کنند تا اطلاعات دلخواهشان را بیابند و معمولاً برای یافتن این اطلاعات کلماتی کلیدی را وارد می کنند. بنابراین اگر می خواهید کاربران و مراجعانی که می توانند مشتریان بالقوه شما باشند، وب سایتتان را پیدا کنند، باید از کلماتی کلیدی و شاخص در محتوای سایت خود...
-
نحوه نوشتن یک CV یا رزومه کاری
پنجشنبه 14 بهمنماه سال 1389 09:13
CV اولین و اثر بخش ترین سند ومدرکی است، که تمام پتانسیل یک کارمند را به ما نشان می دهد. پس باید نتیجه گرفت، تاثیری ،غیر قابل انکاردارد. اگر CV شما خوانا ،کامل ، دقیق ، ثلیث، و واضح باشد، اولین بخش استخدامی یک تجارت را پشت سر خواهید گذاشت. یا اگر در مقام مسئول یک سازمان باشید ،اطلاعات نیروی استخدام شونده ی خودرا بدون...
-
قوانین ثبت شرکت های سهامی
سهشنبه 12 بهمنماه سال 1389 08:40
باب سوم شرکتهای تجارتی فصل اول دراقسام مختلف شرکتهاوقواعدراجعه به آنها ماده 20 - شرکتهای تجارتی برهفت قسم است: 1 - شرکت سهامی . 2 - شرکت بامسیولیت محدود. 3 - شرکت تضامنی 4 - شرکت مختلط غیرسهامی . 5 - شرکت مختلط سهامی . 6 - شرکت نسبی . 7 - شرکت تعاونی تولیدومصرف . شرکتهای سهامی بخش 1 تعریف وتشکیل شرکت سهامی ماده 1 -...
-
فروشگاه آینده و نگرانی درباره سوء استفاده از RFID
دوشنبه 11 بهمنماه سال 1389 08:11
احتمالاً در مورد RFID چیزهایی شنیده اید به طور خلاصه، RFID یک تراشه بسیار ریز الکترونیکی است که با فرکانس رادیویی کار می کند. یکی از موارد استفاده RFID در ساخت <برچسب قیمت> اجناسی است که در فروشگاه ها عرضه می شوند. برچسب های RFID می توانند انقلابی را در امر خرید و فروش به پا کنند. ولی این تکنولوژی به همان اندازه...
-
بهینه سازی عنوان صفحات وبسایت
یکشنبه 10 بهمنماه سال 1389 08:22
یکی از مهم ترین بخش های یک صفحه عنوان آن صفحه می باشد , چرا که اولین قسمتی از یک صفحه وب است که هم موتورهای جستجوگر و هم کاربران به آن توجه می کنند و هم چنین آنرا به عنوان یک تیتر اصلی که محتویات داخلی صفحه بر اساس آن می باشد در نظر می گیرند. نکته مهمتر آن که , یکی از عناصر اصلی یک صفحه وب سایت که موتورهای جستجوگری هم...
-
ارتقای سایت در موتورهای جستجو
پنجشنبه 7 بهمنماه سال 1389 09:05
پیاده سازی یک استراتژی بلندمدت بازاریابی نیازمند سه مولفه اصلی زیر در هر صفحه از سایتتان می باشد: • مولفه متن • مولفه لینک • مولفه محبوبیت تمام موتورهای جستجوگر مهم از این سه مولفه در الگوریتم رتبه بندی خود بهره می گیرند. حالت ایده آل اینگونه خواهد بود که هر سه مولفه را تا بالاترین جایگاه ممکن بهینه سازی نماییم. این...
-
معیارهایی برای مدیریت و افزایش کارآیی بازاریابی
چهارشنبه 6 بهمنماه سال 1389 09:13
بدون داشتن معیارهایی برای ردیابی نحوه انجام کار، بازاریابی و داشتن برنامه های تجاری عملاً بیهوده است. تاجران باید بدانند که چه فاکتورهایی در تجارت آنها موفقیت محسوب می شود و نیز باید بتوانند آنها را اندازه گیری کرده و تفاوت میان مقادیر اندازه گیری شده، معیارهای تعیین شده و شاخص ها را بررسی کنند. ▪ برای بازاریابی ترکیب...
-
مدیران منابع انسانی در ارزشیابی کارمندان چه نقشی دارند؟
دوشنبه 4 بهمنماه سال 1389 08:48
در این مقاله قصد بر آن داریم که ضرورت یکی از مهمترین بخشهای مدیریت منابع انسانی که همان ارزیابی و ارزشیابی کارمندان است را توضیح دهیم .ضرورت اصلی این موضوع درتمام امور سازمان اما در بحث پرداخت حقوق و مزایا بیشتر به چشم می خورد.که با نیم نگاهی به بررسی خواهیم پرداخت. ● مقدمه: یکی از نیازهای اصلی و اساسی و یکی از اجزای...
-
نکته هایی عملی و کاربردی برای مدیریت شروع یک تجارت موفق
یکشنبه 3 بهمنماه سال 1389 08:27
در این مقاله قصد داریم ویژگی های یک تجارت خوب که هم در آغازو هم درحین فعالیت اصولی است را برایتان بیان کنیم زیرا تمامی شرکتها و تجارتها به نحوی از انحا شروع به فعالیت می کنند اما چه عامل یا عواملی وجود دارد که تضمین کننده شروع و بقایی سالم است؟ عامل موفقیت بستگی به عوامل زیادی دارد که ما در این مقاله به10 مورد از...
-
انتخاب منابع تامین مالی برای کسب و کار
جمعه 1 بهمنماه سال 1389 09:40
در این مقاله به بررسی موضوعات کاربردی پیش روی کسب و کار در انتخاب منابع تامین مالی پرداخته شده است. لذا در این حین به بررسی جوانب تیوریک آن پرداخته نمی شود و تنها به ارایه توضیحی از منابع مختلف تامین مالی پرداخته می شود. یک کسب و کار در انتخاب منبع مناسب تامین مالی برای پروژه جدید با سه موضوع اساسی روبرو می باشد: 1)...
-
برنامه ریزی استراتژیک مدیریت بازار - بخش دوم
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 08:27
ارزیابی نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدات: برای احاطه به وضعیت فعلی خود در بازار و گسترش حیطه فعالیت در آینده می بایست موقعیت ها و نیروهای بالقوه را شناخت. 4 کلمه کلیدی قوت، ضعف، فرصت و تهدید خود گویای معنایشان می باشد و برای انطباق بازار و بهبود آن می بایست آن ها را شناخت. از جمله آن ها می توان نفوذ در بازار (مثلا با...
-
برنامه ریزی استراتژیک مدیریت بازار - بخش اول
پنجشنبه 30 دیماه سال 1389 08:19
انگیزه اصلی این مقاله شناخت، پالایش و بررسی اطلاعات بازار به منظور طرح برنامه بازار برای ارایه به مدیریت جهت اخذ تصمیم های به موقع، سریع و درست است. این طرح براساس شناخت چرخه بازار از تولید کننده تا مصرف کننده نهایی، شکل گرفته است چراکه یک چرخه بازار موفق چرخه ای است که: 1) برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی کردن برنامه...
-
نقش فناوری اطلاعات در فرایند مهندسی مجدد کسب و کار- بخش آخر
چهارشنبه 29 دیماه سال 1389 09:24
فرایند کاری، نیازهای اطلاعاتی و فناوری به یکدیگر وابسته اند. وقتی پروژه، مهندسی مجدد به نیازهای اطلاعاتی جدید می انجامد شاید لازم باشد که به منظور رفع این نیازمندیها فناوری جدید را بیاموزیم. اما باید به خاطر داشت که یادگیری فناوری اطلاعات شامل مهندسی مجدد نیست. به عبارت دیگر، فناوری یک زمینه ساز برای مهندسی مجدد است...
-
نقش فناوری اطلاعات در فرایند مهندسی مجدد کسب و کار- بخش اول
چهارشنبه 29 دیماه سال 1389 09:16
سازمانها با استفاده از فناوری اطلاعات قادرند که وظایفشان را ساده تر انجام دهند و روش کار خود را متحول سازند. سازمانها با استفاده از فناوری اطلاعات کم کم به سمت مجازی شدن پیش می روند. صرفه جویی در هزینه، اجتناب از خطاهای انسانی، بهبود بخشیدن کارآیی و اثربخشی سازمانی ازجمله امتیازهای استفاده از فناوری اطلاعات در...
-
عنکبوتها در موتورهای جستجو
سهشنبه 28 دیماه سال 1389 08:41
عوامل بسیاری در موفقیت یک کسب و کار موثرند که فاکتور زمان از مهمترین آنهاست. این واقعیت درباره تجارت و کسب و کار اینترنتی هم صدق می کند. اخذ نتایج خوب و دلخواه به سادگی و سریع فراهم نمی شود. درجه و رتبه وب سایت ها در موتورهای جستجو از اساسی ترین معیارهای محبوبیت و موفقیت و رشد یک کسب و کار الکترونیک است که فعالیت در...
-
اینترنت و کسب و کار الکترونیکی - بخش آخر
دوشنبه 27 دیماه سال 1389 08:30
به علت باز بودن از طریق رقابت، آمریکا سرمایه و منابع انسانی را از سراسر جهان جذب می کند.از آنجا که منابع انسانی نیز از طریق بازارهای مختلف تجارت می شوند و از آنجا مردم می آیند و می روند، سیستم اجتماعی و اساس مدیریت بر روی بخش کارکنان حرفه ای و چگونگی یکپارچه سازی این بخش ها استوار است. درحالی که عوامل فوق هستند...
-
اینترنت و کسب و کار الکترونیکی - بخش اول
دوشنبه 27 دیماه سال 1389 08:22
گرچه نقش اساسی اینترنت درهمه جای دنیا یکی است ولی وقتی سیستم به عنوان بخشی از سیستم اجتماعی به کارگرفته می شود، بطورکلی متفاوت است.درک این موضوع بسیارحایز اهمیت است. به یاد داشته باشید تکیه امروز ما برروی تحلیل مقایسه ای کسب و کار الکترونیکی بین کشورهای آمریکا و ژاپن است یعنی اینکه چگونه فعالیتهای کسب و کار الکترونیکی...
-
ده نکته برای تبلیغات در اینترنت با بودجه صفر
یکشنبه 26 دیماه سال 1389 09:18
یکی از روشهای مهم بازاریابی الکترونیکی، تبلیغات الکترونیکی است. در این مقاله سعی شده است ده نکته مهم تبلیغات در اینترنت که اهمیت زیادی دارند را برای شما بازگو کنیم. 1) با یک مجله اینترنتی دیگر که مشترکان قابل ملاحظه دارد، آگهی تان را پایاپای کنید و حتما در آگهی خود وعده بدهید که به مشترکان تازه یک هدیه «رایگان» اعطا...
-
آسیب های اینترنت و راهکارهای پیشگیری از آن
شنبه 25 دیماه سال 1389 09:31
اینترنت، از تازه ترین دستاوردهای بشر و آخرین عضو خانواده تکنولوژی است که حدود چهل سال است قدم به زندگی انسان گذاشته و درعرصه های مختلف نقش آفرینی می کند. دنیای اینترنت دنیای مجازی است که با دنیای واقعی پیرامون ما تفاوتهایی دارد. درجهان مجازی، انسان با سرزمینی بدون مرز مواجه می گردد که از فرهنگ های مختلف تشکیل شده است....
-
اهمیت تبلیغات در اینترنت
جمعه 24 دیماه سال 1389 12:26
مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهی ها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد. دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد. اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا این...
-
رهبری و مدیریت الکترونیک
پنجشنبه 23 دیماه سال 1389 09:05
فناوری اطلاعات و به خصوص اینترنت، فضای کسب و کار و بازار محصولات و خدمات را دگرگون ساخته است. بنابراین بسیاری از سازمانها و شرکتها برای اینکه بتوانند در محیط رقابتی جهانی فعالیت کنند، به استفاده از ابزارها و روشهای الکترونیک از جمله کسب و کار الکترونیک روی آورده اند. ● مقدمه طبق نظر بسیاری از اقتصاددانان، متخصصان و...
-
ایجاد نام های تجاری قوی
چهارشنبه 22 دیماه سال 1389 08:51
- نام تجاری بخشی از ویژگی های عملیاتی و هیجانی (احساسی) است که مشتری به یک کالا یا خدمات نسبت می دهد. - نام های تجاری به ما در رقابت با شرکت ها یاری می رسانند. یک ابزار کمک رسان به مشتری در هنگام تصمیم گیری برای خرید هم هستند. - یک عامل مهم در خلق نام های تجاری قوی، نشان دادن توانایی یک شرکت در ارایه محصولات یا خدمات...
-
موتورهای جستجو و رتبه بندی سایتها
سهشنبه 21 دیماه سال 1389 10:09
موتورهای جستجو عمل ارزش گذاری و رتبه بندی را چگونه انجام میدهند؟ پاسخ این است: توسط یک گروه دستورالعملها که الگوریتم خوانده می شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتی از الگوریتم ها استفاده می کند، اما همه آنها از اصول عمومی خاصی پیروی می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو قصد دارند توجه مشتریان را مجددا به خود جلب کنند،...
-
بهینه سازی تگ های متا در طراحی سایت
دوشنبه 20 دیماه سال 1389 09:26
زمانی بود که محتویات تگ های متا برای موتورهای جستجو خیلی مهم بودند. با بازگشت به عقب می توان به این موضوع دست یافت که الگوریتم های موتور جستجو خیلی کند عمل میکردند و نمیتوانستند متوجه شوند که یک صفحه از یک وب سایت چه مفهومی را با توجه به محتوا می رساند. همین موضوع باعث شکل گرفتن ایده ای هوشمندانه در این زمینه شد و...
-
اخلاق در گستره اطلاعات
یکشنبه 19 دیماه سال 1389 09:01
ما جامعه مان را جامعه اطلاعاتی می نامیم، زیرا سرویس های متمرکز اطلاع رسان در آن نقش حیاتی ایفا می کنند. این جامعه به عنوان یک ساختار اجتماعی تنها با ICT (تکنولوژی های اطلاعاتی و مخابراتی) امکان پذیر شده است. این جامعه از هم اکنون مسایل بنیادی اخلاقی بوجود آورده است که پیچیدگی و ابعاد جهانی آن به سرعت در حال تحول است....
-
Aspects of E-Tourism in the New Global E-Market
شنبه 18 دیماه سال 1389 08:41
It has been cleared that Information and Communication Technologies are rapidly expanding and have affected the businesses and the way organizations compete (Porter, 2001). ICTs have been applied in tourism industry over a number of years. Organizations adopt e-business for several reasons and perceived benefits. In...
-
راه های تحقق مشتری مداری
جمعه 17 دیماه سال 1389 12:06
امروزه دنیای کسب و کار بر پایه « مشتری مداری» و «رضایت مشتریان» استوار گشته به گونه ای که گسترش خدمات و حتی ارایه آن بدون در نظر گرفتن این اصل نه تنها مشکل بلکه غیر ممکن است. فعالان عرصه اقتصاد و کسانی که به ماندگاری جاودانه در این عرصه می اندیشند، به خوبی می دانند که اکسیژن تنفس در دنیای تجارت اصل مشتری مداری است و...
-
طراحی سایتی برای تجارت الکترونیک
پنجشنبه 16 دیماه سال 1389 08:43
در طراحی سایتهای تجارت الکترونیک به اطلاعات پایه ای در زمینه طراحی سایت و کمی تجربه و تمرین احتیاج است. طراحی این سایتها اصول اولیه ای دارند که اگر آنها را رعایت نکنید، متاسفانه هیچ وقت نخواهید توانست سایت خود را از نظر امکانات و کارآیی به حدی برسانید که بازدیدکنندگان را راضی نمایید. برای ایجاد فروش بیشتر از طریق سایت...
-
چرا به RF ID نیاز داریم ؟
چهارشنبه 15 دیماه سال 1389 08:22
توسعه سازمان و گسترش آن بدون داشتن استراتژی کنترل تردد مطمین، کاری بس دشوار است و درصورتیکه برنامه ای مدون و صحیح نداشته باشید با مشکلات فراوانی در خصوص مدیریت منابع انسانی و حفظ دارایی های سازمان برخورد خواهید کرد. یکی از ابزارهایی که مارا در این راستا یاری خواهد رساند RF ID می باشد. با نصب و راه اندازی این سیستم...
-
نوآوری قانون تجارت الکترونیک
سهشنبه 14 دیماه سال 1389 09:07
متاسفانه نظام حقوقی ما به دلایل مختلف سال ها است که از دستاوردها و تجربیات نظام های حقوقی دیگر بی بهره مانده است. در بخش حقوق تجارت و بازرگانی قواعدی همچون حسن نیت، حقوق رقابت و حقوق مصرف کنندگان که دارای آتار بسیار گسترده ای در مبادلات تجاری و بازرگانی هستند، ناشناخته مانده اند. این در حالی است که قانون تجارت...