-
اقتصاد اینترنتی
شنبه 15 آبانماه سال 1389 08:47
ازجمله شگفت انگیزترین پدیده های اخیر، می توان از رشد فوق جهشی ICT و بویژه اینترنت یاد کرد که عرصه های فعالیت اقتصادی را به تسخیر خود درآورده است. اقتصاد جدید اصطلاحی است که برای توصیف این وضع به کار می رود. بازار کار نیز مدام تاثیرات بیش تری از این ابزار جدید اطلاعاتی و ارتباطی می پذیرد و جنبه های گوناگون آن از قبیل...
-
بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی
شنبه 15 آبانماه سال 1389 08:41
● ارتباط مناسب و دایم با مشتریان بر خط اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنین خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است. ▪ بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟...
-
تاثیر انتخاب کلید واژه های موتورهای جستجو و خصیصه های دموگرافی
جمعه 14 آبانماه سال 1389 14:46
● چکیده هدف این تحقیق، تعیین تاثیر انتخاب کلید واژه ها و خصیصه های دموگرافیک بر موفقیت در جستجوی اینترنتی از طریق تحقیق تجربی می باشد. آزمایشی بر روی 1109 نفر انجام شد که در سه قاره و در 46 موسسه آموزش عالی پراکنده بودند. روابط متنوعی در این آزمایش مورد بررسی قرار گرفت که عبارت بودند از روابط بین: تعداد کلید واژه های...
-
مقدمه ای بر بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجوگر
جمعه 14 آبانماه سال 1389 14:14
امروزه تنها داشتن یک وب سایت اهمیت چندانی ندارد , بلکه این مهم و یا این سوال مطرح است : ▪ آیا وب سایت من اهداف و نیازهای مرا برطرف کرده , آیا این وب سایت تاثیری بر تجارت من داشته است و ... ؟ " پس اگر هدف شما فقط داشتن یک وب سایت و یا داشتن یک نام در اینترنت می باشد , وقت خود را در خواندن این مقاله تلف نکنید ولی...
-
هر روز در بازار به دنبال سود نباشید
جمعه 14 آبانماه سال 1389 14:06
همه ما از سرمایه گذاری در بازار انتظار سودهای بالا داریم . خصوصا اگر قبلا فردی خوش شانس بوده ایم و سودهای زیادی را از این مسیر بدست آورده باشیم . برخی از افراد به این توجه نمی کنند که سرمایه گذاری دارای دو کفه یا جیب است . یک کفه یا جیب آن سود و کفه و جیب دیگر آن ضرر می باشد . اصطلاحا در کوتاه مدت آنچه امروز بدست می...
-
بدون کالا هم می شود پول درآورد!
جمعه 14 آبانماه سال 1389 13:55
شاید شما هم از آنهایی باشید که می خواهند کسب و کار اینترنتی و به اصطلاح آن لاین به راه بیندازند. اگر به واقع چنین است، خواندن این مقاله خالی از فایده نخواهد بود. همه افرادی که قصد دارند از طریق «شبکه گسترده جهانی» کسب درآمد کنند، که شما هم جزء آنهایید می دانند که باید بودجه معقولی برای آن درنظر بگیرند. خب ممکن است...
-
نرخ تورم در مهرماه به 9.2 درصد افزایش یافت
پنجشنبه 13 آبانماه سال 1389 08:41
بانک مرکزی نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به مهرماه امسال را 9.2 درصد اعلام کرد که نسبت به شهریورماه 0.3 درصد افزایش نشان میدهد. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1383 ( 359 قلم کالا و خدمت ) در مهرماه 1389 نشان...
-
آگهی های پاسخگو
پنجشنبه 13 آبانماه سال 1389 08:28
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار- چه نوپا و چه قدیمی- قصد دارید که کالا یا خدمات جدیدی را معرفی کنید. تمام کارهایی که می توانسته اید و آنها را موثر می دانسته اید، انجام داده طرح بازاریابی این کالای جدید را تدوین نموده اید. کمی نگرانید و در واقع همه امید به موفقیت فروش این کالا و یا خدمات جدید را بر این طرح بازاریابی...
-
کتاب بازاریابی شرکتی
چهارشنبه 12 آبانماه سال 1389 09:07
برای تمام کسانی که مشتریانشان شرکتهای دیگر هستند توصیه میکنم کتاب را بخوانند. کتاب از 12 فصل تشکیل شده است که عبارتند از: 1) مقدمهای برمحیط بازاریابی شرکتی 2) ملاحظات اخلاقی در بازاریابی شرکت به شرکت 3) فروش حرفهای و مدیریت فروش 4) فرایند خرید سازمانی 5) تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات 6) بخشبندی بازار،...
-
سیستم اطلاعات مدیریت
چهارشنبه 12 آبانماه سال 1389 09:02
● چکیده این مقاله جایگاه، نقش، تعریف، مفهوم، ابعاد و طبقه بندی سیستم های اطلاعات مدیریت را شرح می دهد. مدل سیستمی سازمان و نقش سیستم اطلاعات در مدیریت آن، انواع سیستم های اطلاعاتی در سازمان، تعریف سیستم اطلاعات مدیریت، مفهوم سیستم اطلاعات مدیریت، نیاز به یک پایگاه اطلاعات، مدل های تصمیم گیری در سیستم اطلاعات مدیریت و...
-
عنوان 8 روش برای بهتر کردن بخش خدمات به مشتریان
چهارشنبه 12 آبانماه سال 1389 08:57
بهتر کردن خدمات به مشتریان آسانتر و ساده گردیده است؛همان طور که می دانید بخش خدمات مشتریان یکی از بخش های حیاتی در هر تجارت می باشد . شما با کمک و همیاری این بخش به راحتی قادر خواهید بود که موقعیت شرکت خودتان را بین رقبا ترفیع دهید و تعداد مشتریان خود را به همان میزان که می خواهید افزایش دهید . و مدیریت دراین قسمت...
-
کتاب بازاریابی گردشگری
سهشنبه 11 آبانماه سال 1389 07:44
کتاب بازاریابی گردشگری،نوشته دکتر بهرام رنجبریان(دانشگاه اصفهان)محمد زاهدی(دانشگاه پیام نور)، انتشارات چهارباغ فصل اول: کلیات بازاریابی،فلسفه بازاریابی،سابقه تاریخی بازاریابی،گرایشی های مختلف تجاری بنگاهها،بازاریابی خدمات،جایگاه بازاریابی در صنعت گردشگری،فرایند بازاریابی فصل دوم: محیط بازاریابی محیط بازاریابی و سطوح...
-
کتاب بازاریابی بدون تبلیغات
سهشنبه 11 آبانماه سال 1389 07:39
کتاب بازاریابی بدون تبلیغات با اتکاء به دیدگاه فلسفی و تئوریک خود در مورد بازاریابی، کتابی کاربردی است. و همانطور که از عنوان آن بر می آید، با ارائه راهکارهایی کم هزینه بدون تکیه بر جار و جنجال تبلیغاتی، صاحبان مشاغل از مغازه ها، فروشگاه های بزرگ و شرکتها گرفته با مدیران کارخانجات را متوجه راهبردهائی می کند که به...
-
عنوان 10 خطای نگارشی در نامه نگاریهای تجاری
سهشنبه 11 آبانماه سال 1389 07:34
نامه نگاری یکی از ابزارهای برقراری ارتباط بین تمامی افراد می باشد و همه به طور استثنا با آن سرو کار داریم که ممکن است؛ بعضی افراد کمتر استفاده کنند و بعضی بیشتر؛ ولی در تجارت نحوه ی نگارش یکی از اصول بلا استثنا در برقراری ارتباط با افراد خارج شرکت و سازمان می باشد در این قسمت قصد داریم10 نوع از انواع خطاهای نگارشی...
-
فناوری و فرهنگ
سهشنبه 11 آبانماه سال 1389 07:26
هدف این نوشته کوتاه، تبیین چارچوبی برای بحث درباره تاثیر نقش فناوری در رابطه با فرهنگ است. به بیان دیگر، فناوری چه آثار فرهنگی می تواند داشته باشد. لازم به ذکر است که تاثیر فرهنگ بر ایجاد وخلق فناوری در این نوشته مطرح نمی گردد. نوشته حاضر پیش از آنکه پاسخ به یک سوال باشد، ایجاد چارچوبی برای بحث و طرح سوال است. ● تعریف...
-
مدل های سازماندهی در سازمانهای هولدینگ
سهشنبه 11 آبانماه سال 1389 07:24
وضعیت پیچیده فعلی جهان تجارت، تواناییهای بسیار متفاوت سازمانها (توان مالی، توان تخصصی، نیروی انسانی، توان تکنولوژیکی و...)، ناپایداری محیطهای بازار و تلاش شرکتها به منظور کسب سهم بیشتری از بازار و امکان ورود به فعالیتهای جدید و سودآور تجاری، باعث شده است تا مقوله ادغام و گروهی شدن شرکتها به منظور استفاده بهینه از...
-
ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان
سهشنبه 11 آبانماه سال 1389 07:19
این مقاله با طرح دیدگاههای ارزیابی عملکرد سازمانها، ضرورت و اهمیت آن را برای بهبود مستمر سازمان و مدیریت عملکرد، مورد توجه قرار می دهد. سپس فهرستی از الگوها و مدل های ارزیابی عملکرد و نرم افزارهای کاربردی مربوط را ارایه می دهد. موسسات و سازمانها و دستگاههای اجرایی با هر ماموریت، رسالت، اهداف وچشم اندازی که دارند...
-
مدیریت استراتژیک
دوشنبه 10 آبانماه سال 1389 09:02
آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا بعضی از شرکت های بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تاسف بار تنزل یافته اند و چرا برخی از شرکت های کوچک و گمنام به یکباره به جایگاه های ممتازی در صحفه رقابت بین الملل رسیده اند؟ آیا در این مورد فکر کرده اید که چرا برخی از...
-
استراتژی در مدیریت
دوشنبه 10 آبانماه سال 1389 08:56
امروزه بسیاری از مدیران ارشد در سازمان ها و مجموعه های فرهنگی در سخنرانی های مختلف از استراتژی سازمان خود به عنوان یک برنامه از پیش تعیین شده و قابل اجرا صحبت می کنند و کمبود منابع و بودجه های محدود فرهنگی را به دلیل انتخاب این استراتژی اعلام می کنند و گاهی هم در مصاحبه های اختصاصی با رسانه ها از استراتژی به عنوان یک...
-
عقبنشینی اتحادیه اروپا از تحریم بنزین ایران
یکشنبه 9 آبانماه سال 1389 09:07
در حالی که شرکتهای نفتی به بهانه تحریمهای اتحادیه اروپا تلاش میکردند بنزین را به قیمت بیشتری به کشورمان بفروشند، مانور تولید بنزین و دیگر اقدامات انجام شده در ایران باعث شد اتحادیه اروپا از تصمیم خود برای تحریم بنزینی ایران عقبنشینی کند. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از اعلام تحریمهای سازمان ملل بر...
-
دستور احمدینژاد به فرزین و رحیمی برای ابلاغ قیمت برق و گاز
یکشنبه 9 آبانماه سال 1389 09:03
وزیر نیرو گفت: رئیسجمهور به کارگروه تحول اقتصادی دستور داد که قیمت نهایی برق را ابلاغ کند. مجید نامجو در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: در کارگروه تحول اقتصادی قیمت برق، گاز و حمل و نقل به جمعبندی نهایی رسیده و رئیسجمهور به فرزین و رحیمی مأموریت داده است تا ابلاغیهای را تنظیم و ارائه کنند. وی در...
-
مطالعه تطبیقی مدلهال برنامه ریزی استراتژیک
یکشنبه 9 آبانماه سال 1389 08:58
برنامه ریزی استراتژیک فرایندی است که اکثر شرکتهای موفق و صاحب نام دنیا از آن برای هدایت و پیشبرد برنامه ها و فعالیتهای خود با افق دید بلندمدت و درجهت دستیابی به اهداف و تحقق ماموریت سازمانی بهره می گیرند. این نوع برنامه ریزی که تاکنون اغلب مورداستفاده سازمانهای بزرگ واقع شده است، اگر به درستی تدوین شود، به انتخاب...
-
رفتار سازمانی
یکشنبه 9 آبانماه سال 1389 08:48
رفتار سازمانی علم مطالعه و کاربرد دانش درباره نحوه برخورد مردم، افراد و گروه ها در سازمانها می باشد. این کار با رویکرد سیستمی انجام می شود. یعنی روابط بین مردم و سازمانها را در ارتباط با کل افراد، گروه ها، سازمانها و سیستم های اجتماعی تشریح می نماید و هدف آن دستیابی به اهداف انسانی سازمانی و اجتماعی با ایجاد روابط...
-
شاخص های رضایت مشتری
یکشنبه 9 آبانماه سال 1389 08:46
بازاریابی، فعالیتی است که طی آن نیازها و خواسته های تامین نشده مشتریان، تعیین می شوند. بازاریابی هنر درک نیازهای مشتری و ارایه راهکارهایی برای تامین رضایت او، ایجاد درآمد برای تولید کنندگان و کسب بازده مطلوب برای سرمایه گذاران است. برتری در بازار فقط با تامین رضایت مشتری، با ابداع و نوآوری و ارایه کیفیت و خدمات برتر...
-
جستجوی مکانی گوگل دقیقتر شد
شنبه 8 آبانماه سال 1389 08:47
اگر به دنبال یافتن یک رستوران خاص در یک محله کوچک هستید از این پس می توانید از سرویس های گوگل استفاده کنید. به گزارش پی سی مگ، این شرکت روز گذشته اعلام کرد که سرویس جستجوگر جدیدی به نام Place Search را راه اندازی کرده که یکی از ویژگی های مهم آن سازماندهی نتایج جستجو بر اساس مکان دقیق حضور هر فرد و اطلاعات حیاتی است که...
-
آبفای تهران برای جداسازی انشعاب مشترک فراخوان داد
شنبه 8 آبانماه سال 1389 08:42
معاون درآمد و امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران از آمادگی این شرکت برای جداسازی انشعاب مشترک آب در آستانه اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها خبر داد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بهرام حیدری اظهار کرد: در اجرای تبصره یک ماده یک قانون هدفمندسازی یارانهها درخصوص جداسازی انشعاب مشترک واحدهایی که...
-
مشتری مداری و راهکارهای کسب رضایت مشتریان
شنبه 8 آبانماه سال 1389 08:37
در کتابی از یک جامعه شناس خواندم که همه روابط انسان ها به گونه ای معامله می باشد و شما نمی توانید رابطه ای را بیابید که از قاعده معامله بودن مستثنا باشد، حتی در اعمال معنوی نیز چنین است. حال باتوجه به این که ما همواره در حال داد و ستد و معامله با دیگران هستیم، نباید فراموش کنیم که در برخی ساعات و لحظات ما عرضه کننده...
-
آشنایی با واژه بازاریابی اینترنتی E business
جمعه 7 آبانماه سال 1389 13:29
بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات، روابط عمومی، خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد. به طور کلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت به صورت گسترده برای عموم مردم فراهم شد، رواج یافته است. به طور کلی واژه بازاریابی اینترنتی به استفاده از اینترنت جهت انجام...
-
فرآیند اجرایی مدیریت دانش در سازمان ها
پنجشنبه 6 آبانماه سال 1389 08:51
با توجه به تغییرات مستمر، افزایش عدم اطمینان، پیچیدگی شرایط و رشد روزافزون سرعت و شتاب آنها در عرصه های مختلف، به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اوضاع اقتصادی و خواسته های مشتریان؛ فضای رقابت بین سازمانها در حوزه کسب و کار بیش از پیش تشدید شده است. در چنین فضایی افزایش قدرت رقابتی و توانمندسازی سازمانها به...
-
خطرات زندگی الکترونیکی
پنجشنبه 6 آبانماه سال 1389 08:47
اگر بپذیریم که روند زندگی مردم در قرن حاضر به سوی هرچه بیشتر الکترونیکی شدن است و نیز زندگی الکترونیکی (E-Lifeِ) را یک واقعیت در حال شدن بدانیم آنگاه در خواهیم یافت که هیچ وجهی از وجوه زندگی بشری از تاثیرات این پدیده به دور نخواهد ماند. بر اساس پیش بینی ITU جهانی، کاربران رو به رشد اینترنت در دنیا تا پایان سال 2006...