بلاگ اسکای گروه سبز آگهی 118

مقالات مدیریت کسب و کار و بازاریابی نوین الکترونیکی

بلاگ اسکای گروه سبز آگهی 118

مقالات مدیریت کسب و کار و بازاریابی نوین الکترونیکی

کتاب بازاریابی شرکتی

برای تمام کسانی که مشتریان‌شان شرکت‌های دیگر هستند توصیه می‌کنم کتاب را بخوانند. کتاب از 12 فصل تشکیل شده است که عبارتند از:

1)      مقدمه‌ای برمحیط بازاریابی شرکتی

2)       ملاحظات اخلاقی در بازاریابی شرکت به شرکت

3)       فروش حرفه‌ای و مدیریت فروش

4)       فرایند خرید سازمانی

5)       تحقیقات بازاریابی و سیستمهای اطلاعات

6)       بخش‌بندی بازار، تعیین جایگاه و برآورد تقاضا

7)       توسعه محصول جدید، مدیریت و استراتژی

8)       استراتژی و برنامه‌ریزی قیمت

9)       استراتژی تبلیغات

10)   شرکت‌کنندگان در مجرای بازاریابی شرکت

11)   لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین

12)   بازاریابی شرکتی بین‌المللی

نویسندگان تأکید می‌کنند که بازاریابی شرکتی جایی است که مشاغل حضور دارند.

بازاریابی شرکتی در دوره‌ای از استحاله قرار دارد که منعکس کننده وجهه در حال تغییر کسب و کار به طور اعم است؛ رشد کمتر در صنایع سنگین و رشد بیشتر در حیطه‌ی خدمات، تکامل اطلاعات به عنوان یک محصول، و اهمیت فزاینده‌ فرصتهای بین‌المللی. چندسال قبل این کتاب را می‌‌شد به نام بازاریابی صنعتی معرفی کرد، اما صنایع سنگین در سراشیبی افتاده‌اند و عناوین متون و دوره‌ها برای انعکاس طیف وسیع‌تری از بنگاهها که به حق زیر چتر بازاریابی شرکتی قراردارند، در حال تغییر هستند. تقریباً هر محصول یا خدمت موجود، کاربران شرکتی را هدف گرفته است، یا وجهه بازاریابی شرکتی را دارد. خدمات مالی، ناوگان اتومبیلهای شرکتی، جرثقیلهای ساختمانی، مجلات تجاری، روان‌سازی صنعتی، خدمات پیمانی و این فهرست همچنان ادامه دارد.

گسترش سریع اطلاعات شرکت به شرکت منجر به رشد موازی تعداد کتابهای دانشگاهی شده است که به بحث بازاریابی شرکتی اختصاص دارند. اما ثابت شده است کمیت همیشه با کیفیت همراه نیست. کتاب “بازاریابی شرکتی” زمینه‌ای عملی از فعالیتهای واقعی بازاریابان شرکتی را همراه با تلفیق کاملی از جدیدترین پیشرفتها و نگرشها به مطالعه این رشته در حال تکامل ارائه می‌کند. این کتاب به شدت مورد تحسین استخدام‌کنندگان شرکتی بوده و اولویتهای اعتباری را که انجمن آمریکایی کتابهای دانشگاهی کسب و کار تعیین کرده است، مدنظر دارد.

بازاریابی شرکتی به آن دسته از فعالیتهایی می‌پردازد که باعث تسهیل مبادلاتی می‌شوند که دربرگیرنده محصولات و مشتریان در بازارهای شرکتی هستند. بازاریابی شرکتی تمام سازمانهایی را دربرمی‌گیرد که کالاها و خدماتی را برای استفاده در تولید دیگر محصولات و خدمات که به دیگران فروخته می‌شوند، اجاره داده می‌شوند یا عرضه می‌‌شوند، می‌خرند. مشتریان شرکت به شرکت شامل تولیدکنندگان، عمده فروشان، خرده‌فروشان و انواع دیگری از سازمانها مانند بیمارستانها، دانشگاهها و نهادهای دولتی هستند.

معامله‌ای از نوع بازاریابی شرکتی زمانی به وقوع می‌پیوندد که کالا یا خدماتی برای استفاده‌ای غیر از مصرف فردی فروخته شود. این بازار شامل خریدارانی از انواع مختلف صنایع است: تولید، راه و ساختمان، حمل و نقل، ارتباطات، بانکداری، مالی، بیمه، کشاورزی، جنگلبانی، شیلات، معدن، و تأسیسات عمومی. اهمیت فزاینده محصولات شرکتی کاملاً فنی، تغییرات عمده در الگوی تقاضای نهایی، آهنگ پرشتاب تغییرات تکنولوژیکی، افزایش اندازه و پیچیدگی شرکتهای تجاری و مشتریان آنها، تأثیر فزاینده تجارت الکترونیکی و خدمات مدیریتی، و افزایش تجارت جهانی، همگی بر نیاز به استراتژیهای بازاریابی شرکتی نوآورانه تأکید کرده‌اند. تمام سازمانهای رسمی، عمومی یا خصوصی، انتفاعی یا غیرانتفاعی، در خرید و فروش محصولات و خدمات شرکتی فعالیت دارند. این فرایند خرید و فروش نقطه تمرکز کتاب حاضر است.

مطالعه این کتاب ارزشمند را به دانشجویان رشته‌های MBA- مدیریت اجرایی- مدیریت بازرگانی و بازاریابی و صاحبان بنگاههای اقتصادی که به بازاریابی شرکتی نیاز دارند، توصیه می‌کنم. و به انتشارات مبلغان بابت نشر این کتاب پرمحتوا تبریک می‌گویم. 

 

منبع: سامانه تبلیغاتی آگهی 118 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد