بلاگ اسکای گروه سبز آگهی 118

مقالات مدیریت کسب و کار و بازاریابی نوین الکترونیکی

بلاگ اسکای گروه سبز آگهی 118

مقالات مدیریت کسب و کار و بازاریابی نوین الکترونیکی

چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم ؟

مقاله چگونه محیط کار را برای کارکنان دلپذیر کنیم در بلاگ اسکای سامانه آگهی 118اشتغال به کار در فضای شاد و دلپذیر سبب ارتقای سطح بهره وری و بهبود فعالیت حرفه ای کارکنان سازمانها خواهد شد.
در مطلب زیر 14 توصیه برای دلپذیر شدن محیط کار ارایه شده است. این توصیه ها به شرح زیر است:

1) به خاطر بسپارید کارکنان زمانی که از کار لذت ببرند کارایی شان بیشتر خواهد شد. به افراد اعطای مسیولیت کنید و به خاطر داشته باشید که همیشه این خود شما هستید که در مقابل کاری که تفویض کرده اید مسوول خواهید بود. همواره از خود بپرسید که آیا هر یک از کارمندان شما آن قدر آزادی دارند که از قوه ابتکارشان استفاده کنند؟
2) همیشه کارگروهی و همکاری را تشویق کنید. موجب نزدیک شدن کارمندان خود شوید و با آنها تیمی صحبت کنید. تشویق شان کنید که کارهای یکدیگر را انجام دهند تا باعث افزایش انعطاف پذیری و ایجاد علاقه شود.
3) افرادی که از شغلشان ناراضی هستند، کارشان را به نحو احسن انجام نمی دهند، اغلب غایب می شوند و در نهایت کار خود را ترک می کنند. اگر نیازهای اصلی گروه تان را که عمده آن رضایت شغلی است برآورد نکنید، دیگر محیط کاری دلپذیری نخواهید داشت.
4) کاری نکنید که افراد گمان کنند مورد اعتماد نیستند. به کار علاقه جدی نشان دهید و از آنان همان را بخواهید به منظور ایجاد احساس وابستگی در کارکنان هیچ راهی بهتر از این نیست که نشان دهید کارکنان برای شما اهمیت دارند، آنها را در کارها دخیل کنید و به نظریات آنها با دقت توجه کنید.
5) کارکنان را تشویق به ابتکار کنید، توضیح دهید که حل کردن مشکلات و تصمیم گیری خوب در آنها صفاتی هستند که موجب ترفیع
می شوند، اما از اشتباهشان در این راه ناراحت نشوید. با آرامش اشتباهات شان را گوشزد و کمک کنید که بیآموزند.
6) قاطعانه و سریع برای حل مشکلات عمل کنید. اما هرگز عجولانه کار نکنید. فقط زمانی که مشکلی پیش می آید با کارکنان صحبت نکنید. منصف باشید و به یاد داشته باشید که وقتی هم که کارها خوب پیش می رود از آنان قدردانی کنید.
7) به کارکنان کمک کنید غیر از کار خودشان کارهای دیگری را هم یاد بگیرند تا تجربه شان گسترش یابد. مواقع اضطراری کارها را پوشش دهند و با انجام کار تکراری دچار بی حوصله بودن نشوند.
8) عملکرد کارکنان را از بالا تحت نظر بگیرید، به آنان آموزش دهید تا نقاط قوت را تحکیم کنند، ضعف ها را تصحیح نمایند و توان بالقوه خود را بهبود بخشند. به کارکنان کمک کنید تا به آموزش به عنوان یک فرصت دلپذیر بنگرند و نه به عنوان یک حرکت ناگوار یا نوعی تغییر.
9) همیشه به دنبال راه های جدید برای افزایش کارآیی و سوددهی باشید. در مقابل تغییر مقاومت نکنید بلکه خود، پیشنهاددهنده تغییر باشید.
10) جلسات منظم اداری داشته باشید و افراد را به ابراز هرگونه شکایت و بیان راه حل های واقعی تشویق کنید اجازه ندهید که افراد فقط شکایت کنند بلکه شکایات باید سازنده باشند.
11) به افراد در محدوده مشخص، آزادی عمل بدهید. اگر افراد از اختیارات خود آگاه نباشند، مرتکب اشتباه می شوند. در این صورت آنها را در جریان محدوده اختیارات آنها بگذارید تا اشتباهی پیش نیآید.
12) از افراد بخواهید مشکلات و نیازهایش را یادداشت کرده و نظراتشان را برای حل مشکلات از قبل تعیین کنند و در جلساتی که برگزار می شود بازگو کنند.
13) عملکرد اخیر بخش خود را مورد بررسی قرار دهید. اگر عملکرد خوب است، هدف تان این باشد که کار را ادامه دهید و برای تغییر وضع موجود همچنان اقدام کنید.
14) هنگامی که بین اعضای تیم مشکل وجود دارد به سرعت عمل کنید. قبل از این که وضع بدتر شود افراد را گرد هم آورید و مسایل را با صحبت حل و فصل کنید. 

 

منبع: وبسایت عادل طالبی  

گردآوری: سامانه سبز تبلیغاتی آگهی 118 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد