همان طور که همه می دانیم، اکثر مردم از موتورهای جستجو استفاده می کنند تا اطلاعات دلخواهشان را بیابند و معمولاً برای یافتن این اطلاعات کلماتی کلیدی را وارد می کنند. بنابراین اگر می خواهید کاربران و مراجعانی که می توانند مشتریان بالقوه شما باشند، وب سایتتان را پیدا کنند، باید از کلماتی کلیدی و شاخص در محتوای سایت خود استفاده کنید.
در ادامه توصیه هایی آورده ایم که به شما کمک خواهند کرد، وب سایتتان را طوری تنظیم کنید که کاربران فوراً آن را بیابند.
▪ نیازهای مشتریان را به تمامی درک کنید و از دیدگاه آنها به خواسته هایشان و کالا یا خدمات خودتان نگاه کنید. اگر دریابید که آنها در بیان خواسته هایشان چه کلمات کلیدی را به کار می برند، می توانید آن واژه ها را در محتوای سایت وارد کنید تا مشخص تر باشد و کاربر در اولین جستجو یا در اوایل این کار، وب سایت شما را مقابل چشمانش ببیند. برای یافتن این لغات کلیدی هم می توانید به منابع گوناگونی رجوع کنید. منابعی چون مشتریان و سخنان آنها، کارمندان و فروشندگان خود، کسی که نام و علامت تجاری تان را طراحی کرده و شرکتی که لوازم کارتان را تامین می کند.
▪ از چند کلمه محدود استفاده نکنید چرا که پس از مدتی دیگر کارایی نخواهند داشت و به عبارت ساده تر این واژه ها به کرات در وب سایت های دیگر نیز خواهند آمد. سعی کنید علاوه بر کلمات و تک واژه های کلیدی، از عباراتی استفاده کنید که همان واژه ها را در کنار جزییات ریزتری از محتوای سایت، در خود دارند. باید دقت کنید که این عبارات محدود نباشند. این بار هم خودتان را به جای کاربر بگذارید و فکر کنید که چه عباراتی برای جستجو به ذهنش خطور می کند.
▪ از کلمات یا عبارات تخصصی و فنی در محتوای سایت استفاده نکنید و کلمات شاخص کارتان را این ها قرار ندهید. از عبارات یا کلماتی ساده استفاده کنید که در عین سادگی مفید و مختصر هستند و در پس آنها محتوایی قرار گرفته که هم دقیق و کاربردیست و هم این که در آن از واژه گان و لغاتی پیچیده خبری نیست.
▪ اگر وب سایت شما به شیوه ایست که مخاطبان محلی دارد، علاوه بر این که از واژگان کلیدی و راهنما استفاده می کنید، به اطلاعات آن منطقه نیز دقت کنید و واژگان شاخص و کلیدی اطلاعات مرتبط با آنجا را نیز در ردیف عبارات و لغات راهنمایتان قرار دهید.
در آخر بدانید که اگر تنها به لغاتی کلیدی که بسیار شایع هستند، اکتفا کنید، به سختی می توانید موفق شوید. یک لغت به تنهایی کارایی ندارد و نمی تواند ترافیک سایت شما را بالا ببرد. این کار اصلاً در جهت خلق یک بازاریابی موثر و موفق نیست. اگر دامنه لغات و عبارات شاخص خود را گسترش دهید، از کلماتی ساده، قابل فهم و غیر تخصصی استفاده کنید، در عبارات کلیدی محتوای سایت جزییات را هم وارد کنید، احتمال موفقیت بیشتر خواهد شد. علاوه بر این فراموش نکنید که باید محتوای سایت را به روز کنید و این عبارات پس از مدتی تاثیرشان را تا حدی از دست می دهند. لغات و عبارات شما در میان نمونه های مشابه کمرنگ خواهند شد و جذب کاربرها و مشتریان بالقوه چندان راحت نخواهد بود.
منبع: بلاگفای سامانه آگهی 118
گردآوری: سامانه سبز تبلیغاتی آگهی ۱۱۸