همواره این سوال نزد کارکنان سطوح مختلف سازمانی مطرح بوده است: «چگونه می توان پله های ترقی را از طریق کسب مقام های سازمانی طی کرد؟»
رابرت دانهام بصورت مختصر چهارده اشتباه فاحش مدیران ارشد را بدون توجه به صنعت چنین توصیف می کند:
کلمه ERP در اصل مخفف واژگان Enterprise Resource Planning یا سامانه تخصیص منابع سازمانی است که طیف وسیعی از فعالیتهای مختلفی را که به بهبود عملکرد سازمان منتهی می شود در بر دارد. ERP توسط برنامه های کاربردی که شامل چندین زیر برنامه کاربردی دیگر است پشتیبانی می شود.
در جهان کنونی دیگر نمی توان حیطهِ «بازاریابی و فروش» را با ابزارهای محدود
گذشته تعریف کرد، بلکه باید با روش های علمی و تعاریف جدیدی که در حوزه
بازاریابی و فروش مطرح گردیده است، آشنا شد و در مقام عمل، آن ها را به کار
بست. تجربه های تاریخی نشان می دهند آنان که از منظر سنتی و تجربی و با
نگرشی سطحی به مفاهیم مشتری، کالا، بازار، فروش، خرید، رقابت، تبلیغات،
کیفیت و... نگاه کرده و می کنند ضمن آن موفقیتی در این راه بدست نیاورده
اند، بلکه سرمایه های خود را نیز از دست داده اند.
دوازده قانون طلایی مدیریت در پروژه را می توان بشرح ذیل بیان نمود:
● قانون اول: باید به اجماعی روی اهداف و نتایج پروژه برسی!
اگر ندانید که قراراست چه چیز را به اتمام برسانید، اگر ندانید چه چیزی باید تحویل شود، بعید است که خروجی ارزشمندی ارایه دهید. پروژه ای که نتایج آن شفاف نیست، محکوم به شکست است. اولین قدم در راه موفقیت پروژه، تعریف و تعیین دقیق اهداف پروژه است؛